УДОСКОНАЛЕННЯ ТЕХНІЧНИХ ДІЙ УЧНІВ СЕРЕДНЬОГО ВІКУ У ШКІЛЬНІЙ СЕКЦІЇ З ВОЛЕЙБОЛУ
Ключові слова:
фізичне виховання, фізичні якості, фізична культура, спорт, волейболісти, спортАнотація
В умовах реформування системи шкільної освіти, що акцентує увагу на фізичному вихованні учнів, зростає потреба в удосконаленні методик навчання технічним діям у спортивних секціях. Зокрема, проблема оптимізації тренувального процесу в шкільних волейбольних секціях набуває актуальності, оскільки традиційні методи не завжди забезпечують належний рівень технічної підготовки. Це дослідження спрямоване на розробку програми, яка враховує вікові та фізіологічні особливості учнів середнього віку, з метою підвищення ефективності навчання основним технічним елементам волейболу. Мета дослідження – розробити програму удосконалення технічних дій учнів у шкільній секції з волейболу та перевірити її ефективність. Матеріал і методи дослідження. Для досягнення мети були використані наступні методи дослідження: теоретичний аналіз і узагальнення літературних джерел; педагогічне спостереження; педагогічне тестування; математична статистика. Дослідження проводилося на базі ліцею № 8 м. Житомир. У дослідженні взяли участь 20 учнів віком 12-13 років. За результатами анкетування було сформовано експериментальну (ЕГ; n=10) та контрольну групу (КГ; n=10). Результати роботи та ключові висновки. Результати дослідження показали, що учні експериментальної групи, які тренувалися за запропонованою програмою, продемонстрували значне покращення у виконанні ключових технічних прийомів волейболу: верхньої передачі, прийому м'яча, а також подачі. Показники успішного виконання контрольних вправ в експериментальній групі суттєво зросли у порівнянні з контрольними показниками. Розроблена програма навчання технічним елементам волейболу для учнів середнього віку є ефективною, оскільки забезпечує системний підхід до розвитку необхідних навичок.
Посилання
Бєлікова Н., Подубінська С. (2019).Сучасний стан організації позакласної роботи з фізичної культури. Вісник Кам’янець- Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини (14), 15–19
Гузар, В.М., Шалар О.Г., Стрикаленко, Є.А. (2020). Особливості індивідуального підходу на уроках волейболу з учнями 7-х класів. Всеукраїнська науково-практична інтернет- конференція «Вітчизняна наука на зламі епох: проблеми та перспективи розвитку» (66), 204-208
Довгопол Е.П. Розвиток фізичних якостей школярів, які займаються волейболом.Науковий часопис національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, 2017. Випуск 4 (85) 17. С. 48-51
Ковальчук А. А. Формування елементів техніки гри у волейбол з використанням спеціальних тренажерних пристроїв у фізичному вихованні студенток: автореф. дис. канд. наук. з фіз. виховання та спорту. Дніпро: ДДІФКС, 2017. 19 с.
Моїсеєв С, Гузар, В, Свирида В. (2023). Застосування самооцінювання та взаємооцінювання при теоретичній та технічній підготовці учнів 5 класів під час вивчення модулю «Волейбол». Спортивні ігри, (2(20), 43–55.
Моїсеєв С.О., Гузар, В.М., Юськів, С.М. (2020). Вплив формувального оцінювання на теоретичну та технічну підготовленість учнів 6-х класів під час вивчення модулю «Волейбол». Спортивні ігри, 2 (16), 28-39.
Подубінська С. В., Бєлікова Н О. Особливості використання анімаційних технологій у позакласній роботі з фізичної культури. Молода наука Волині: пріоритети та перспективи досліджень. Луцьк: Вежа-Друк, 2020. С. 63–66
Прекурат O, Кошура A. (2019). Навчання руховим діям у волейболі. Вісник Прикарпатського університету. Серія: Фізична культура, (32), 103-108
Ремзі І. В,. Репін А. С. (2019) .Удосконалення навчання волейболу учнів закладів загальної середньої освіти. Сучасні тенденції та перспективи гармонійного розвитку учнівської та студентської молоді в умовах ступеневої освіти : матеріали Х Всеукр. наук.- практ. Internet-конф. Харків, 2019. С. 55-58.
Саранча М. П., Грибан Г. П. Теоретико- методичні засади залучення учнів до позакласної роботи з фізичної культури в загальноосвітніх школах. Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). 2024. № 6 (179) 24. С 206-209.
Сочинський А. Я. Програма секційної(гурткової) роботи з волейболу А. Я. Сочинський, О. Г. Шалар. Фізичне виховання в школах України. 2011. № 12. С. 16–26
Сушко Руслана, Зенченко, Вікторія (2021). Сучасні підходи до викладання волейболу на уроках фізичної культури Молодь та олімпійський рух: Збірник тез доповідей XIV Міжнародної конференції молодих вчених, 19 травня 2021 року. С. 246-247.
Шалар О, Гузар, В, Решотка Н. (2024). Спортивна підготовка учнів ліцею на заняттях з волейболу. Спортивні ігри, 1 (11), 58–66.
Brown, J., & Chen, X. (2022). Psychological and Pedagogical Aspects of Developing Volleyball Skills in Young Athletes. Journal of Sports Psychology, 35(2), 112-119.
Kumar, S. (2022). Innovative Methods in Volleyball Training for Youth: Integrating Physical and Technical Skills. International Journal of Sports Science and Physical Education, 20(4), 56-63.