МЕТОДИКА ВИКОРИСТАННЯ ОЗДОРОВЧОЇ ГІМНАСТИКИ НА УРОКАХ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В УЧНІВ 5-6 КЛАСІ

Автор(и)

Ключові слова:

фізичні якості, учні середньої школи, загальнорозвивальні вправи, фізична підготовленість, здоров’я

Анотація

Гімнастика є однією з найдавніших систем фізичних вправ, спрямованих на гармонійний розвиток людини. Ця діяльність постійно розвивається і є найбагатшим та універсальним інструментом впливу на фізичну активність людини завдяки великому різноманіттю фізичних вправ. Гімнастика залишається невід’ємною складовою навчальних програм з фізичної культури. Очевидно, що відсутність чітких ліній розвитку змістових аспектів загальнорозвивальної гімнастики в програмах для учнів п'ятих-одинадцятих класів, а також скорочення загального обсягу гімнастики у змісті програм, є однією з ключових причин зниження рівня рухової культури серед школярів. Усе вищеперераховане вимагає змін до традиційної системи освіти. На сьогоднішній день у суспільстві існує чітке розуміння необхідності ведення здорового способу життя та впровадження фізичної активності як у шкільне так і позашкільне життя дітей. Науковці, вчителі та батьки наголошують на важливості ролі фізичної культури для забезпечення здоров’я молодого покоління. Усе це створює позитивні умови для інноваційних змін в галузі фізичного виховання школярів. Ефективність навчання визначається не лише кількістю засвоєних знань щодо здоров’я та побудови тіла, але і ставленням учнів середньої школи до фізичної діяльності та їхнім мотиваційним потребам. Мета дослідження – полягає в експериментальній перевірці ефективності використання засобів та методів оздоровчої гімнастики на уроках фізичної культури з учнями 5-6 класів. У роботі були використані наступні методи дослідження: аналіз літературних джерел та документальних матеріалів; соціологічні методи дослідження; медико-біологічні методи дослідження; педагогічні; методи математичної статистики. Результати дослідження доводять, що розроблена нами методика позитивно впливає на показники фізичної підготовленості учнів 12-13 років.

Посилання

Арефьєв В.Г. Теорія та методика викладання гімнастики: підруч. / В.Г. Арефьєв, В.Ф. Шегімага, І.А. Терещенко. К. : Центр учбової літератури, 2015. – 330 с.

Архипов О.А. Визначення автентичності рухових тестів у фізичному вихованні молодших школярі в / О. А. Архипов, С.О. Архипов, О.В. Омельчук, В.П. Краснов, І.І. Половников // Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 15: Науково – педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). - 2019. - Вип 9(117)19. С. 27–33.

Бутенко Г.О. Підвищення фізичного стану дітей молодшого шкільного віку засобами оздоровчого туризму в процесі фізичного виховання [автореферат]. Київ: Національний університет фізичного виховання і спорту України. 2016. 24 с.

Дейнеко А.Х. Основна гімнастика в школі (5-6 класи): [навч.- метод. посіб] / А.Х. Дейнеко, В.О. Сутула. – Х. : ХДАФК, 2015. – 108 с.

Дейнеко А.Х. Фізична підготовленість учнів п’ятих класів у традиційній системі фізичного виховання: стан, особливості, перспективи / А.Х. Дейнеко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія №15, Науково- педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). – 2015. – Вип. 8 . – С. 14 – 18.

Кожедуб Т. Інноваційні технології теоретичної підготовки з фізичного виховання учнів при переході з молодшої в середню школу / Т. Кожедуб // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2014. – № 2. – С. 52–56.

Костюкевич В.М. Теорія і методика спортивної підготовки (на прикладі командних ігрових видів спорту) : навч. посіб. / В.М. Костюкевич. - Вінниця: Планер, 2014. - С.31-34.

Круцевич Т. Мотивація у учнів 6–9 класів до уроків фізичної культури / Т. Круцевич, О. Іщенко, Т. Імас // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2014. – № 2. – С. 68–72.

Круцевич Т. Періодизація фізичної підготовки школярів в умовах навчального процесу / Т. Круцевич, А. Нападій, С. Трачук // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2014. – № 1 (191). – С. 60–67.

Марченко С.І. Методика розвитку сили у хлопчиків молодшого шкільного віку засобами рухливих ігор / С.І. Марченко, В.А. Іщенко // Теорія та методика фізичного виховання. - №3. – 2016. С. 19–26.

Москаленко Н. Активізація пізнавальної діяльності школярів на уроках фізичної культури / Н. Москаленко, Т. Кожедуб, В. Савченко // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2014. – № 1 (191). – С. 77–80.

Мудрик С. Сучасний стан здоров’я дітей молодшого шкільного віку / С. Мудрик // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. праць. – 2012. – №2 (18). – С. 183–187.

Сороколіт Н.С. Ставлення учнів 5–9 класів до свого здоров’я та до уроків фізичної культури / Н. С. Сороколіт // Спортивна медицина. – 2014.– №1. – С. 47-51.

Сороколіт Н.С. Удосконалення фізичного виховання учнів 5-9 класів із застосуванням варіативних модулів навчальної програми : автореф. дис. … канд. наук фіз. виховання та спорту : 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / Н. С. Сороколіт. – Л., 2015. – 19 с.

Сутула А.В. Фізичне виховання учнів п’ятих і шостих класів з порушеннями постави : дис. … канд. наук з фіз. виховання та спорту :24.00.02 / Сутула Анастасія Василівна. – Х., 2014. – 319 с.

Теорія і методики викладання гімнастики: навч.-метод. посіб. / укладачі: Мичка І. В., Булгаков О. І., Жуковський Є. І., Гедзюк Д. О. 2020, 103 с.

Черняков В.В., Желізний М.М. Гімнастика та методика її викладання» (курс лекцій з навчальної дисципліни): навчальний посібник для студентів факультетів фізичного виховання. – Чернігів: ЧНПУ імені Т.Г. Шевченка, 2017. – 264 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-25

Номер

Розділ

ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА, ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ РІЗНИХ ГРУП НАСЕЛЕННЯ